vrijdag 21 oktober 2016

Zaterdag 13 augustus - Balboa Island en Laguna beach

Sorry dat het zo lang heeft geduurd voordat deze update online kwam. Brigitte is met een HBO studie begonnen en had het daar erg druk mee. Nu heeft ze een weekje herfstvakantie en eindelijk tijd om een blog te schrijven :-)

Zaterdag besloten we naar Balboa Island te gaan, een onderdeel van Newport Beach. Om op Balboa Island te komen neem je de ferry of ga je met de auto over de brug. Wij besloten de auto te parkeren bij Newport Beach en lopend de ferry te nemen. Onderweg naar de ferry kwamen we langs een pizzeria waar je 5% korting kreeg als je Pokemon Go speelde! Op de ferry leek het alsof je af en toe dolfijnen hoorde, maar helaas hebben we geen dolfijnen gezien. De weg rondom Balboa Island is ongeveer 4 km lang. Onderweg kom je langs de mooiste huizen, de meeste met een prive steiger. Om hier te wonen moet je ongeveer 3 miljoen dollar neertellen! Maar dan heb je ook wat, een mooi uitzicht, een fijn strand, het water.. ik zie mezelf er wel wonen!

Ergens in het zand had iemand een indrukwekkend zandkunstwerk gemaakt en verderop zag je de kinderen in het water spelen.

We besloten niet om heel het eiland heen te lopen, maar om naar het "centrum" te gaan. Hier bevonden zich winkeltjes, een brandweerkazerne (cool om "echte" Amerikaanse brandweerwagens te zien!) en Sugar 'n' spice, bekend van de serie Arrested Development, dé plek om een frozen banana te scoren! Eigenwijs als Brigitte is, nam zij geen frozen banana maar een frozen tiramisu on a stick!

Na deze snack besloten we weer de ferry terug te nemen. Aan de andere kant staat een vaste kermis met o.a. een reuzenrad. We hadden beide niet zo'n zin om in attracties te gaan, waar we wel zin in hadden was een float! Dit was voor ons beide een nieuwe experience. We kozen voor een cola float en het smaakte heerlijk! Hadden ze dit ook maar in Nederland!

Eenmaal terug bij de parkeerplaats gingen we nog even met onze voeten in het warme zand en de zee Newport beach heeft ook een pier maar daar was verder niets te doen dus reden we het kleine eind weer terug naar Huntington Beach. Onderweg draaiden ze Old Dominion Snapback op de country radio dus natuurlijk moesten we dit moment filmen en hard meezingen ;)

Na een heerlijke lunch samen met onze vrienden vervolgden we onze reis naar Laguna Beach. Het was ondertussen 28 graden dus we genoten met volle teugen. Omdat het erg moeilijk is om dichtbij het strand te parkeren reden we naar een supermarkt niet ver van het centrum en namen de gratis trolley naar het strand. Hier hebben een paar uurtjes doorgebracht en veel in de zee gezwommen en ge-Boogie board. Het was een heerlijk relax dagje. Laguna Beach is prachtig!

Rond zonsondergang werd het een stuk frisser en liepen we terug naar de auto om onze spullen op te bergen. Hierna liepen we weer terug en bezochten de Wyland gallerij. Deze man maakt echt de mooiste schilderijen en kunstwerken. Brigitte is dol op dolfijnen en beluga whales dus ze zou heel graag een echt kunstwerk van hem willen hebben, alleen de prijs he ;-)...

Het werd ondertussen tijd om een hapje te gaan eten, het was nog best ingewikkeld om een tafeltje te bemachtigen. De restaurants met de mooiste uitzichten op de sunset hadden enorm lange wachttijden. Helaas, de volgende keer reserveren! Uiteindelijk hebben we gegeten bij een Italiaans restaurant.